Gravid vecka 36

Nu är vi inne i v.36 och det är 32 dagar kvar till BF.
Illamåendet är tillbaka, yeey... Även sura uppstötningar..tjohoo..😫
 
Inatt vaknade jag åter av kramp i foten och vaden. Aj. Nu äter jag mina järntabletter som jag ska så borde inte bero på järnbrist. Dock vart jag väldigt kall inatt då vi lyckades kyla ner sovrummet bra efter gårdagens extrema hetta. Så skulle kunna bero på kylan men har känts som att jag varit nära kramp i foten under hela dagen så skulle lika gärna kunna vara värmen, vätskebrist eller vad som..
Det är väl något som bara hör graviditeten till. Just nu är magen väldigt tung också så det blir ju extra påfrestningar för ben och fötter. Märks när jag står upp för länge att det gör ont i fötter och ben, även att fötterna börjar svullna.
 
Vart hos BM i måndags och allt vart bra fortfarande. Jag följer kurvan och mina värden vart bra. 🙏
Vi pratar mycket om den kommande förlossningen nu på mina besök, vilket känns både läskigt och nervöst men också riktigt bra. Jag känner mig ganska taggad på att få uppleva hur mäktig kvinnokroppen faktist är, vad den klarar av och såklart så spricker jag nästan av längtan efter vår lilla pojke just nu. 💕
 
Idag har det återigen varit extrem hetta ute men vi löste det bra med att ta en dag vid havet. Min första och antagligen sista dag där, det här året. Så jag njöt extra mycket och kommer leva på den här dagen länge.
Värmen annars nu under graviditeten är riktigt jobbig och tar hårt på en. Kroppen har det liksom redan tufft som det är. Den här tröttheten dessutom..blir andfådd för minsta lilla och det känns tyngre att andas pågrund av att allt trycks ihop där inne. Nu är där trångt.
Låt dom sista veckorna gå snabbt, snälla. Mysigt att känna honom där inne när han härjar runt men nu får han gärna snart komma ut känner jag.