Sammanfattning av graviditeten hittills

Jag tycker att jag har haft en väldigt bra graviditet hittills trots allt.
 
Jag började få mina graviditets besvär i v.7, då började foglossningen. Så den har jag fått kämpa med ända sen början och gör än. När smärtan tog bort all min sömn så sökte jag hjälp hos en sjukgymnast, där jag varit två gånger. Mellan v.8 och v.13 hade jag konstant illamående sen vart det helt borta och har inte kommit tillbaka sen dess. 🙏 I v.17 till v.21 hade jag väldigt ofta sura uppstötningar/halsbränna men sen försvann även dom besvären. Från v.21 har även tröttheten varit enorm och jag har kännt mig ständigt utmattad. Även i den veckan kände jag dom första foster rörelserna som små snälla buffar. 😊
 
Fick jag sova 4 timmar per natt skulle jag vara glad, då det oftast bara blev mellan 1-2 timmar. Att jag orkade med att jobba och dom tiderna som vi gör, har jag svårt att förstå idag när jag sover flera gånger under dagen pga den dåliga sömnen under natten. Men kroppen vart väl inställd på något arbets-mode. Från v. 25 vart det ganska tufft på jobbet men jag skulle klara hela tiden, det hade jag bestämt. Bebis började röra sig allt mer och med kraftigare rörelser, sammandragningar som kom då och då och magen blev allt tyngre. Kroppen värkte från topp till tå, och smärtan jag kände i fötter och ben efter att ha stått upp i så många timmar.
Just nu i v.32 är fosterrörelserna ännu mer intensiva och jag tycker att han är mer vaken än sover, han ger mig hårda sparkar upp i revbenen och ibland känns det som att hans fot fastnar emellan(obehagligt). Det känns att det börjar bli trångt i magen då han trycker på allt som går att trycka på där inne. Slag på urinblåsan är populärt, ouuh. Ibland trycker han så hårt att det känns som att han försöker trycka sig ut ur magen. 😂
Även om det kan göra ont så håller rörelserna mig lugn. Det jobbigaste just nu är nog värmen. Jag blir så himla varm hela tiden. Det är tur att man inte behöver ha mer än trosor på sig här hemma. Puh, hur ska jag klara sommaren...
 
Snälla låt tiden gå snabbt nu till den 27 Juli.
Idag började jag att skriva mitt förlossningsbrev, jag tar det i lugn och ro och funderar länge hur jag vill uppleva min förlossning och vad personalen kan göra för att jag ska få det så bra som möjligt. 💜