Lösning på förstoppning.

Förra veckan vart Melwin förstoppad och antagligen för att vi börjat med smakportioner. Blev nog för mycket så att hans tarmar inte klarade av det.
Dock mådde han bra för övrigt. Inget magknip, inga kräkningar, ingen feber och glad och busig som vanligt. Enda skillnaden vart att han inte bajsade. Men när dagarna gick och vi började närma oss en vecka utan någon som helst tarm tömning så blev jag mer och mer orolig. 
Hade inget hänt till idag, så vart jag fast besluten på att ringa BVC eller 1177. 
I mitten på förra veckan började vi köra enbart amning igen tills magen kom igång. Även magdroppar började vi med igen och kommer nog fortsätta med dom när vi sen fortsätter med smakportioner. Mag-Massage flera gånger om dagen. Men på fredagen handlade jag hem päronpure på burk, började ge honom på lördag förmiddag och sen en gång till på eftermiddagen och det gjorde underverk! 🙏🏼  För på kvällen sattes hans mage äntligen igång igen. Så lättad och lycklig. YES!
 
Sen kunde han nästan inte sluta att bajsa, så på söndagen vart det helt plötsligt flera bajsblöjor på följd när allt som samlats i tarmen äntligen kunde komma ut. 
 
Jag tror att vi ska prova att ge mat på dagen och sen päronpure på eftermiddag/kväll ett tag i fortsättningen för att hjälpa tarmarna att hålla igång och kunna hantera den nya maten bättre. Så hoppas jag att det ska bli bra!